On olemassa outoja tapoja jotka saattavat olla hyväksi jopa terveydelle. Esimerkiksi itsekseen puhuminen ja spontaani piirtely ovat tutkittuja asioita. Kahden tavan lisäksi myös unelmointi on ollut jopa osa elämääni.

Helmikuussa MTV.fi-sivustolla kerrottiin että spontaani piirtely auttaisi ihmisiä keskittymään ja jopa parantaisi muistia

jolloin asiat tallentuvat paremmin mieleen. Esimerkiksi olen ollut kova piirtämään pieniä asioita niin digitaalisen taiteen kuin tietokonegrafiikan keinoin ja lisäksi saatan jopa kuvataideryhmässä opiskelun lomassa piirtää jotain.

Lisäksi olen ollut teini-iästä lähtien kova unelmoija. Se on ehkä uutta että unelmointi auttaisi ongelmien ratkaisussa. Mulla on ollut monenlaisia unelmia viime aikoina, esimerkiksi unelmana olisi perustaa oma äänitysstudio.

Itsekseen puhumisen olen tainnut oppia äidiltäni sillä huomaan joskus olevani kova ajattelemaan asioita ääneen tai jopa puhumaan itsekseen. Itsekseen puhuminen mielletään usein hulluudeksi mutta minulle se on ollut tapa tsempata itseäni ja käsitellä eri asioita. Lisäksi on todettu että itsekseen puhuminen helpottaa kohteiden paikallistamista.